Story of my life

☁ Home ☁ Biography ☁ Facebook ☁ Twitter ☁ Instagram ☁
disclaimer
"No matter what, i would like to chase my dream first. Never forget who i was, never forget my family, and always seeks Allah helps. Always"
Click This


Tagboard


Memories

Friends

☁Zulfa ☁Myra ☁Afifah ☁Nerdy ☁Jassarah ☁Asmiza

Credit

Skin by → Puteri Azwa Wawa
Html code → Puteri / Puteri.Puteri
Images from → weheartit.
Hold It TightTuesday, 7 June 2016 leave me ♥?


Assalamualaikum ❤️

Nak tahu mana datangnya bahagia tu?
Meh sini dekat saya nak cerita.

Bahagia tu datang apabila kamu mengikut segala hendak-NYA

Perkara yang penting dalam mencari bahagia ni, kita kena dapatkan redho Allah. Tapi macam mana? Kita tunaikanlah solat lima waktu kita. In sha Allah lepas solat tu, kamu pasti tenang.

Kedua, lepas kamu solat.. Kamu duduk dan berbual lah dengan Pencipta kamu. Iaitu Allah SWT . Biarpun kita tak dengar akan suaranya. Tapi yakinlah, Allah ada depan kita sedang mendegar segala apa yang kamu luahkan. Percaya dan yakin dengan-Nya. Kerana DIALAH pendengar yang terbaik 👌🏻. Yang mengetahui segala isi hati kita, 💖apa yang kita rasakan.

Marah. Ya Marah.😡
Kalau kamu tengah marah, cuba lawan amarah tu dengan sebuah senyuman ☺️ sambil kamu beristighfar di dalam hati ❤️ . In sha Allah tenang. Lain daripada itu, masa kamu marah, duduk sambil tangan di dada katakan " tenang wahai hati " . 🤗 Kawal marah dengan sekuntum senyum dibibir kamu yang comel itu. 💋

Tak peduli akan hal lain yang remeh.
Okay contoh la kan, kamu dgn kawan kamu bergaduh tentang perkara yang kecil, kamu tahu akan hal itu adalah sebuah hal yang remeh tapi kenapa perlu kamu ambil peduli?  Kenapa perlu dipanjangkan hal itu sedangkan perkara itu boleh diselesaikan dengan masa yang singkat?🤔
Untuk elakkan perkara tu berlaku. Kamu maafkan. Kamu mengalah. Mengalah tak mengatakan kita lemah. 🙎🏻 Tetapi tanda kemenangan 💪 kita dengan ego kita. Alhamdulillah 🌸

Orang sekeliling.👥
Cuba kamu lihat orang sekeliling kamu. Boleh kamu bersangka baik dengannya? Boleh? Okay cuba kamu bayangkan pula kalau orang tu melihat👀 seorang yang bukan mahramnya dengan pandangan yang agak 'mengancam' walhal di sedang berpakaian sopan. Apa kamu yang kamu rasakan ketika itu mengenai dirinya? Mesti kamu terfikir akan tindakannya yang kurang sopan tadi dan terus kamu katakan ' dia (lelaki/perempuan) tiada guna sedangkan dia berpakaian sopan ' bukan?
Nahhh disitu silapnya☝🏻️. Kamu bersangka buruk terhadap orang sekeliling kamu. Mungkin iainya boleh dijadikan fitnah bila kamu tak tahu akan perkara yang sebenar tentang orang itu sebentar tadi. Mana tahu dia selalu ke masjid untuk solat berjemaah?
Pengajarannya.. Bersangka baiklah terhadap orang sekeliling kamu ya? Tapi dah kalau dia penjahat. Perpada-pada lah fikirannya ya? 👅

" amalkan surah al-naml ayat 30 hingga 31. In sha Allah ada perkara yang ajaib akan berlaku terhadap diri kamu " - ustazah (ceramah)- *hehehe saya tak ingat nama dia.

Puteri

FUTURE
PAST